gräsänkans klagosång

Eller utan sällskap i fyra dagar försmäktar vi på denna ö...


Väntade med att blogga mina klagomål tills sambon var tryggt hemma igen. Vet inte varför det samma vecka som han skulle till USA för jobbets räkning BARA sändes program med störtande plan? Min hjärnas förmåga att hitta på allehanda undergångsscenarior är effektiv nog utan bränsle.  Det var väldigt skönt att få rapport att han kommit fram ordentligt och ännu skönare att få hem honom välbehållen.( Fast det är klart, det krävdes en längre tupplur och lite käk för att det skulle bli människa av honom igen efter flygresan och tidsomställningen.Dottern verkar rätt nöjd med att ha full styrka på uppvaktningen igen. Var ju lite futtigt att bara ha morsan att köra med... )
Dessutom valde bilen att hitta på hyss när husse var borta, hade packat in dottern och skulle åka och handla men när jag vred på startnyckeln hände: ingenting... Försökte öppna motorhuven men hittade inte spärren under den. Lika bra det för vad trodde JAG att jag skulle hitta där? (Är inte någon bilmekaniker även om jag lärde mig peka ut valda delar av röran under huven inför uppkörningen). Misstänkte att batteriet var urladdat och tänkte väl kika efter lösa sladdar. Med några dagars betänketid har jag faktiskt hittat felet. Bakluckan var inte ordentligt stängd så lampan där inne har lyst i tre dagar eller tills bateriet var urladdat. Hoppas att det snällt tar laddning så är problemet löst.

Förresten vete katten om jag fått hem rätt man? Den jag flyttade ihop med var inte fotbollsintresserad men den som anlände idag kollade på sveriges match "Det är ju VM"... Anar en konspiration som inbegriper genetiska experiment med en något defekt klon. Blir jag tvungen att lyssna på fler fotbollmatche rså måste jag nog hämnas på nått sätt... (nej, jag tittar inte - jag tycker inte det är spännande. Det enda jag är säker på är att Sverige skall göra bort sig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0