fotopanik!

Igår lyckades jag försnilla en hel bildmapp... Alla kort från september förra året och fram till nu var plötsligt väck. Hade back-upp fram till april eller så visste jag men de flesta korten på H verkade borttrollade. Började fundera på vad det kostade att anlita sådana firmor som plockar fram saker som man trodde man raderat men tyckte att de BORDE ju ändå inte vara försvunnet när det bara var en mapp som fattades. Sedan hittade vi den, inne i backup-mappen på min adra hårddisk. Fråga mig inte hur jag lyckats flytta den dit.
Andades ut och började rabbla mitt nya mantra: "jag skall inte slarva med back-up, jag skall inte slarva med back-up, jag skall inte slarva med back-up, jag skall inte slarva med back-up,....."

Kommentarer
Postat av: Johnny Andersson

Backup är inte att förakta, som sagt... själv kör jag sedan en längre tid tillbaka med två hårddiskar, alltså inte bara två partitioner på samma hårddisk, utan två fysiska hårddiskar. Har ett backupprogram som heter Cobian Backup och fungerar perfekt för mina behov. Rekommenderas om du inte redan har ett som du trivs med. Lite jobb innan man ställt in allting, sedan fungerar det som... ja, det fungerar, helt enkelt.

Mvh
Ditt trista ex
Förresten, har ny epostadress, men om du skickar till den gamla får du ett autosvar med den nya och eposten kommer rätt i alla fall (automatisk vidarebefordring), men förr eller senare är det nog BARA den nya adressen som gäller. Jag vet, jag har bytt några gånger nu på senare tid, men plötsligt har gmail dykt upp ur tomma intet. Nästan 3 GB utrymme så jag behöver inte slänga epost i framtiden. Dessutom ökar det tillgängliga utrymmet för varje sekund, hur nu det går till i praktiken...

Man kan än så länge bara skaffa det genom att tigga till sig en inbjudan eftersom det är en betaversion, men jag har 13 inbjudningar kvar. Vill du ha en, eler känner någon som vill ha, så är det bara att säga till...

Ursäkta reklamen för gmail (google), men de kör ett skönt koncept tycker jag. Känns just nu som om google är världens räddare från Microsoft (gmail stöder OpenOffice och andra öppna format, s.k. Open Source och Open Format, exempelvis Open Document, så man kan titta på sådana filer direkt i google-mail-fönstret om man skulle råka få sådana bilagor)... Sen får man väl se om google blir ett nytt objekt att hata när de växt sig allt för stora... men det verkar ju lovande just nu, med bara några få orosmoln vid horisonten... bla bla bla...

Känner mig nog lite ensam nu eftersom jag skriver en massa här just nu. Elin är ju i Piltabo och vaktar sin mammas hus nu när mamman ifråga är i norrland och hälsar på släkt.

2006-07-25 @ 21:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0