Värmeslag

Jag brukar hävda att det inte är förenligt med den mänskliga naturen att vara nöjd någon längre stund i taget. Följdaktligen är jag nu trött på sommarvärme efter två dagar... Måste det vara SÅ varmt? Var lite lagom i torsdags tyckte jag.
Igår bestämde jag mig för att vara badgäst, tog barn och hund och begav mig till mormor. Den resan blev ett större äventyr eftersom jag först råkade få för mig att bussen gick en timme tidigare än vad den gjorde. Vi fick trösta oss med en improviserad picknick på närmsta gräsmatta. Sedan råkade jag ut för ännu en av dessa chaufförer som fått sitt körkort i cornflakespaketet. Gasa på! Oj! Kom det en kurva? Då får vi tvärnita, svänga och sedan gasa på igen... åksjuk och arg som ett bi gick jag av - åtskilliga meter efter hållplatsen eftersom chauffören totalt missat att vi skulle av. Grrrr! Fast sedan blev jag lite mer harmonisk när vi fick fika och trevligt sällskap. Gammelmormor  barnvaktade sitt barnbarnsbarn (med bravur!) medan jag och hunden tog en sväng till vattnet,  öste båten, badade och lapade lite sol. Kan säga att jag fick nog av sol den dagen och var nära att bränna mig. tur att man blivit gammal och förståndig nog att gå in i skuggan nån gång. Har ju liksom inte haft tid att sitta i solen och grunda iår...
Hämtades av sambon på kvällen så jag slapp fler åksjuketurer med buss den dagen.
Idag har vi varit runt och kikat på espressomaskin. Säkert ett klurigt drag på en varm sommardag? Var mkt folk i affärerna trots värmen tyckte jag... fast varför tro att man är ensam om att vara galen nog att slösa soldagar på shopping? Köpte ingen espressomaskin men det var nog mest för att den vi fastnade för inte fanns på lager. Vi fick besinna oss och fundera lite till på saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0