Stickningens mysterier

Jag tillhör en förlorad generation... Har aldrig lärt mig det där med handarbete ordentligt och det lilla som fastnat är väl mer tur än skicklighet. Fick telefonkonferera med mormor om vad den kryptiska stickbeskrivningen menade och nu har jag tagit mig förbi det partiet och då dyker det genast upp två nya obegripligheter.. Dessutom verkar garnet ta slut mitt i ett parti med läskiga minskningar av maskantalet så det gäller att ha tungan rätt i munnen... Blir alldeles för mycket krav på att tänka på vad man gör för att jag skall klara att sticka och se på TV samtidigt... Så som kompensation började jag sticka ännu en halsduk, den här gången i ett vansinnigt, illgrönt och luddigt garn som jag fyndat i en realåda Den är redan döpt till missfostret och jag kommer att bära den med stolthet! (Sambon däremot kommer kanske att gå på behörigt avstånd från mig om vi är ute bland folk... Jag får sticka en åt honom med *s*)
Mitt evighetsprojekt, en stor tröja i enkel modell och snabbstickat garn ligger på is nu igen... Det är bara andra gången jag tappat bort stickbeskrivningen (djädra vittror) och dessutom blir jag tvungen att repa upp ena ärmen eftersom jag bara läst början på vad beskrivningen sa och sedan körde på utan att kolla hur det egentlligen skulle vara. Kunde säkert duga som fejk men jag lär aldrig kunna göra en likadan ärm till... Så den får ligga till sig ett tag så får vi se. Om inte annat så får jag väl lägga locket på lådan och gömma alltihopa så får vi se om beskrivningen dyker upp då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0