sotsvart

Hoppla... har haft sotaren här idag... Det är verkligen roligt med gamla hus... Visserligen så påpekade han att skorstenen höll på att bli dålig men det var inte SÅ akut att göra något åt... Värre var att han hittade tre nya saker som behövde fixas för att man skulle få elda... Två av dem gör mig oerhört fundersamt varför ingen klagat på det innan? Det tredje har antingen blivit värre nyligen eller så har tidigare sotare varit för lata för att kolla bakom pannan...
Å andra siodan har vi ändå ingen ved att elda med...
Som sagt - roligt nästan jämt!
För att muntra upp mig ytterligare så lämnade jag mätarställning till elleverantören via deras hemsida. Alltid llika kul när systemet protesterar och säger "avläsningen är för hög". Nepp... Den är alldeles riktig men det kan ju skilja lite mot deras beräkningar eftersom de grundar sig på en period när huset i princip stod tomt med bara tillräckligt med värme på för att rören inte skulle frysa... Liiite skillnad när man vill ha en innetemp på runt 20 grader, köra tvättmaskin, torktumlare, dator, akvarier och allt vad där är... Börjar undra om inte jag måste skära ner på akvarieantalet bara för att ha något över när elräkningen betalas... Bläh!
Är helt klart i de lägena man saknar att bo i lägenhet där det mesta är någon annan som skall fixa, man bara betalar hyran och lutar sig tillbaka medan Hasse husvärd står bakom spisen och försöker få igång elementen... (minns du? Ylva). Å andra sidan fick vi ganska rejäla räkningar för elen i lägenheten med så man kanske inte skall se allt i ett rosa skimmer.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Man kan sitta på rad och titta på arbetande män, eller så kan man ha en liten tant som målar fast handfatet... Själv ställer jag mig surt med bar överkropp och stirrar genom vardagsrumsfönstret på de ondsinta männen som fyller granntomten med roxull med buller och bång tidigt på morgonen.

2006-01-27 @ 08:34:52
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0