Hjärnbrist

Såg ett program på TV igår som handlade om livet på ett hangarfartyg. Eller rättare sagt så zappade jag över dit lagom till de skildrade hur de genomförde de traditionella upptågen med kung Neptun och hans hov som kommer upp och prövar och döper alla nykomlingar bland sjömännen...
Där slog minnesförlusten till... Jag hojtade till Lasse att "ja, just det, så gör de ju nförsta gången man passerar... Eh? Vad heter den där djävla linjen man åker över? "  Han tittade på mig och föreslog "ekvatorn?" Varpå jag blev jättenöjd för att han kom på vad det hette plus så tvärförbannad för att jag inte kom på det själv att jag nästan grinade... Hans kommentar till det hela var "var det ekvatorn du menade? Då stod det VERKLIGEN still då?" kan man ju säga...
Inte klokt vad spännande det är att vara gravid?

Kommentarer
Postat av: Rolf

Så färbannad behöver du inte bli för han hade ju fel han med, det är passerandet av den internationella datumlinjen som förknippas med kung Neptun-ceremonien. ;)

Läs mer här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Line-crossing_ceremony

2006-02-01 @ 20:55:26
URL: http://theearthdiesscreaming.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0