Brustna hjärtans café

Redan titeln skvallrar om att det är en bagatell och knappast något litterärt storverk... Men ibland vill man inte ha fullkorn utan hellre en rejäl laddning praliner.
Historien om nyblivna änkan Sophie har ändå en viss charm och jag kan känna igen mig i skildringen av den förvirring som inträder när någon närstående dör. även om jag aldrig kom till jobbet i morgonrock och kanintofflor så var det kanske inte så väldigt långt borta... Men man läser boken i en trygg förvissning om att allt kommer att ordna sig till slut. Naturligtvis gör det det men författarens (Lolly Winston - Herregus vilket namn! Snälla, säg att det är en psedonym?) happy ending är kanske inte exakt den jag tänkt mig och hon har en tendens att stapla ihop ingredienserna till intrigen snarare än att väva ihop dem men tiden jag tillbringat med den här boken känns ändå inte helt bortslösad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0