Måsten

Jag måste städa min adressbok! Iaf den för epost… behöver kanske inte ha alla nätflirtarna kvar? Speciellt som jag aldrig hör av mig och det hela känns som ett väldigt avslutat kapitel även om man kan bli lite nostalgisk över bla dearest Ds adress. Från att ha varit en livboj i en tid av förvirring så upphör han i princip att existera – eller om det är jag som slutat existera för honom? Nåja, livet ÄR nu en gång sådant och det är klart att det inte är samma sak när man inte kan ägna en stor del av tiden åt att diskutera sex, olycklig kärlek. Blöjbyten och läggningsrutiner är liksom inte lika lockande. Möjligtvis för de andra mammor man lärt känna nätledes medan magen växte (och ångesten för vad man gett sig in på). Andra saker som borde rensas ut är adresser som folk slutat använda, kan bli lite fel om man skickar dit efter ett tag och sånna adresser som bara studsar. (Om Annelie läser detta; nån färskare adress kanske?) Men av nån anledning blir det inte av… Måste skärpa mig!

Andra saker på att göra listan nu;

  • Forska vad som egentligen döljer sig i den farligt svajiga pappershögen bakom datorn. Jag har ju trots allt läst arkeologi så lite utgrävningar skall man väl klara.
  • Leta upp manualen till kameran (jag är humanist, jag läser manualer – sambon är tekniker och slänger dem oöppnade…)
  • Fixa timer till adventsbelysningen vid datorn. Det är INTE praktiskt att kräla på golvet för att rycka i sladdar när man skall släcka
  • plus en hel drös till som jag inte ens orkar lista just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0