Våren

Termometern har legat runt tio grader länge och det känns ljuvligt, när solen gassar kan den till och med fås att tro att det är 20 grader ute. Fullt så lättlurad är jag inte men det är mysigt att kunna gå ut i tröja och lämna jackan kvar i bilen.
Var en räd i Göteborg igår, fick lämnat in en fisk som jag inte hade plats för och råkade köpa några pyttesmå, söta räkor... Intressant kilopris så jag hoppas verkligen inte att de skall sluta som fiskmat. Är så mkt grönska i det akvarieumet så det lär dröja till jag ser dem igen.
Dessutom hann vi åka och titta på andra nödvändiga saker som videokamera och bil. Hittade ingen bil som lockade vilket kanske är lika bra och det är irriterande när man inte kan få titta på en fungerande kamera av den modell man kikat på. man vill ju veta sådana saker som hur mkt den låter, hur snabb den är och framför allt om bildkvaliteten är uthärdlig... Skall man lägga sjutusen eller därikring på pryttlar vill man ju ha lite koll på vad man köper. Hade aldrig köpt min digitala systemkamera om jag inte fått provklämma och fota med den innan. Det var just att det var riktig kamerakänsla och inte bara plast som avgjorde det köpet. Sedan var vi förbi en barnaffär och tittade på alla pryttlar som man skall behöva... tror att vi har så det räcker nu! Bara babyskyddet som fattas och det fixar vi när det är dags typ...
Man kanske har förtjänat en glass förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0