fem dagar...

Fem dagar kvar till BF (beräknad förlossning) och vad jag kan förstå kan det mycket väl ta så lång tid och mer därtill att få leverans på den här bebisen trots alla retsamma förkänningar. Trött! Gjorde ett försök att gå i ide och sov till tio i morse. Eller sov och sov... slummrade emellanåt men det är irriterande att vakna varje gång man försöker vända sig. Lika bra att passa på att sova så gott det går ifall det skulle vara en bebis som tänker fortsätta sin smak för att vara vaken på nätterna och dessutom lägga till ljudeffekter när den anlänt. Går och känner efter men inget händer...
Har iaf lyckats få in anmälan till försäkringskassan. Har jag tur så lyckas de handlägga den innan det är dags för mig att börja jobba igen... De uppgifter de hade om min inkomst var från 1991 så man blir imponerad över vilken effektiv myndighet de är, alltid lika snabba på att uppdatera informationen (ironisk).
Deklarerat har jag också gjort så att det skall vara ordnat . Lagom kul med en restskatt som gott kunde vara mindre.
Har iaf lyckats stå emot ett erbjudande om fler blommor. Man kunde köpa ett paket med tre änglatrumpeter för 150 kr +frakt men jag hejdade mig. De blir stora och jag vet inte om jag vill göra övervintringsförsök på så många. Vet fortfarande inte hur mkt liv det är i de två som stått i källaren över vintern. Sedan jag tog upp dem har de hunnit få lite gröna skott vid fötterna men har jag otur är stammarna döda och då får jag vänta hela sommaren på blommor likt förbannat... Känner mig iaf stolt över min karaktär - jag motstod frestelsen. Iaf den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0