Att älska som en porrstjärna

Att jobba på bibliotek kan ibland leda till att man bär hem böcker man kanske inte hade snubblat över i annat fall. Blänkaren på pärmens insida sammanfattar "Jenna Jameson föddes som Jenna Massoli 1974 i Las Vegas. Hon är inte bara vår tids mest populära kvinnliga porrstjärna, utan också den mest omtalade genom alla tider" Fast jag måste röra mig i fel kretsar för jag har aldrig hört talas om människan... sett henne? Mkt möjligt men jag har svårt att skilja silikonblondinerna åt...
Iaf blev jag nyfiken på att läsa hennes självbiografi. Läste ju Traci Lords "Nattens barn" för ett tag sedan och dessutom "bananflugornas herre" så varför inte fortsätta porrtemat.  Jamesons och Lords skildringar är sins emellan väldigt olika även om de har beröringspunkter. Det är intressant hur de säger att man inte måste vara en trasig människa för att göra porr men båda ger tillbakablickar på uppväxter som gör att man vill backa tiden och trösta den stackars ungen. Men trots missbruksperioder har båda tagit sig helskinnade igenom en branch som verkar tämligen rutten och som nog knäcker många.
Jameson har fått hjälp av Neil Strauss att skriva ihop det hela och jag har svårt för det här mångordiga babblandet sida upp och sida ner.  Ibland känns det väldigt spekulativt men å andra sidan: är det inte sensationslystnad som gör att jag bär hem boken?

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185453021&s=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0