Vittrorna lånar..

Hörde en gång uttrycket att "vittrorna har lånat den" när någon letade efter sin hammare som borde vara kvar där han lagt den men inte var det. Just nu är det en sån period där vittrorna tycks behöva alla mina saker, de kanske också har blivit sugna på att sticka? Hittar inte måttbandet så jag får nöja mig med ett IKEA-måttband (skrynkligt) och ingen av alla säkerhetsnålar jag vet att jag äger låter sig hittas...
I morse hittade jag inte min röda halsduk och jag vet fortfarande inte i vilken kartong mina handskar kan tänkas ligga...  Dessutom har de lagt beslag på boken jag läste... tur att den är min och inte bibliotekets för vittror verkar inte bry sig om fyra veckors lånetid.
Vore tacksam om vittrorna lugnar ned sig, jag rör till det så bra på egen hand!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0