Jakten på tvättmaskinen....

Nu har jag gått i affärer så jag är tröttföttad och spyfärdig.
Höll på att köpa en mobiltelefon av bara farten för jag blev chockad när försäljaren faktiskt var trevlig och diskuterade snällt de olika modellernas för- och nackdelar med mig.
Istäället köpte vi tvättmaskin och torktumlare på ett annat ställe av en loj och förkyld expedit som nog bara ville gå hem (nackdelen med att handla strax före stängningsdags). Kan konstatera att det är kul med en kombi som utan problem låter sig lastas med två stora kollin. Praktiskt i de lägena helt klart.
Väl hemma inser vi att torktumlaren bara hade bruksanvisning på holländska, väldigt kryptiskt. Trodde att man måste erbjuda svenk bruksanvisning till det som säljs i sverige?  Får ringa och fråga hur de hade tänkt sig att man skulle vara nöjd med en enspråkig bruks. Hade det varit engelska hade det varit lite lättare, nu kan man bara gissa vad vissa grejor betyder. Texten som förklarade hur man öppnade luckan förstod jag men tyvärr hade jag redan räknat ut hur luckan skulle fås upp.
Nä, ingen idé att gagga mer om det.... Skall försöka koppla av resten av kvällen. Har till och med rotat fram min stickning. En tröja som jag bara jobbat med (av och till) i ett år. Nu är framstycket, bakstycket och en halv ärm kvar.... Den har kostat många svordommar när jag försökt dechiffrera stickbeskrivningen men jag vet inte om resultatet blir SÅ imponerande. Stackars den som skall gå omkring i skapelsen.... Får väl offra mig på det själv, jag kommer iaf att vara stolt om jag blir färdig.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Du får väl utnyttja Elon som tolk för tumlaren om den inte kan tala för sig själv. Jag råkar veta hur många papper man ska lägga med till en torktumlare, i alla fall om det är en Electrolux. Nej, förresten, jag har glömt, men till vissa maskiner jag plockade papper till var det sju olika lappar som skulle med och jo, jag tror också att det är meningen att det ska medfölja en svensk bruksanvisning. Två kollin i bilen, du och Lasse?...

2005-10-30 @ 14:52:54
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0