idoter i trafik... del 1

Man undrar ibland över hur folk har lyckats få sina körkort... cornflakespaketet?
Jag kan förstå att man frestas att köra lite snabbt på små grusvägar och att man blir lite chockad av att möta  en jättelik bokbuss mitt ute i skogen fast när ett pucko från vägverket vänder sin maskin på en sidoväg och sedan kör ut RAKT FRAMFÖR bussen utan att  ge tecken då blir man arg.... Om det nu var viktigt att han inte tappade kontakten med den andra maskinen på väg tillbaka tikll vägarbetet (femtio meter bort) får han väl se till att vända snabbare eller så får de avdela folk för att dirigera trafiken. Det är inget kul att städa upp när böckerna yrt ut över halva bussen, datorerna försökt ta betäckning nere på golvet och alla mina fina beställningslappar lyckas ramla in bakom elementet...
Av tafiksäkerhetsskäl skall ju allt sitta frast men samtidigt måste det gå att använda grejorna... Nåja, vi fick inga lexikon i huvudet i alla fall (borde kanske slängt ut ett på vägverksdrullen?) Så det gick ju bra...
Men det är skönt att komma hem och koppla av. Man blir trött när det är så kolmörkt ute när man slutar..
Nu skall jag läsa lite Hjalmar Gullberg. En av mina webbkompisar tar så fina foton och många av dem har fått mig att acossiera till dikter så nu får det bli te, levande ljus och poesi som nedvarvning efter arbetsdagen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0