Äntligen fredag!

Efter tre kvällspass på raken tycker jag att det skall bli rätt skönt med fredag och sedan helg. Min efterhängsna förkylning är inte klar med mig så jag är trött både på och av den. INbillar mig gärna att jag bara skall ta det lungt i helgen...
Till jag kommer på min gedigna "att göra-lista" Jag måste byta vatten i alla akvarierna (mer eller mindre aukut) Plantera om ett par sticklingar som plötsligt bestämt sig för att börja växa stället för att tyna bort (som de verkat göra de senaste gångerna jga tittat till dem) och så mer krukväxtpyssel. Försöka hindra min nyaste passion, hoyorna, från att växa åt alla håll och kanter när de väl växer. En H. Chloranta (blommar med gröna blommor så den vill jag att den blommar snart *s*) Kom jag på med att börja klättra uppfrör skrivarkabeln bakom bokhyllan. Om allt tar sig i Hoyaväg så kommer jag inte att behöva gardiner (däremot fler fönster)
Det är farligt det där att få manier istället för hobbys.  Jag hade en hoya, en gammal stickling från en fantastisk Carnossa som stod och tokblommade på ett sommarjobb för så många år sedan att sticklingsstölden är presskriberad nu. Sedan började jag prata Hoyor med en på nätet, fick se bilder på hur många sorter det finns och blev ha-galen. Nätkompisen lovade mig några sticklingar och jag tänkte väl att jag kanske får tre sorter om jag har tur - jag fick tolv olika, alla tog sig och sedan har det bara blivit värre... Har inte räknat på ett tag men jag ttror det är runt fyrtio olika nu även om de mesta är sticklingar ännu.
Som tur är så är säsongen för att skicka sticklingar slut nu i och med kylan så nu kan jag lugna ner mig lite och se vad som överlever vintern.
Måste dessutom ta ett affärsrace i helgen och kika på så roliga prylar som  torktumlare... Känns inte som det mest upphetsande att shoppa loss på men det skulle verkligen underlätta att ha en. Jag mernar, det är ju trevligt att kunna komma till jobbet i rena kläder (och inte behöva vänta en halv vecka på att de skall torka först). Dessutom hoppas jag att det skall bli tid för några akvarieaffärer... Sedan mina diskusar dog har jag väldigt tomt i 300 litersakvariet, lutar åt att vi skall skaffa oscarsciklider dit istället. Har spanat in fina i en affär men vet inte om de finns kvar ännu. De är små och söta när de säljs och växer upp till monster, fulsöta fyrtocentimetersfiskar känns plötsligt som det rätta (manier var det ja...)
Annars har jag faktiskt bara fyra akvarium igång just nu, efter alla fiskdödar i samband med flytten så kaänns det inte tillräckligt kul för att jag skall dra igång i full skala nu. Få se om jag lugnat ner den manin eller om det bara är en temporär förbättring...
Det är i hur som helst fredag idag så lite avkoppling skall det väl bli - trots allt man kommer på att man borde göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0