teknikens under

Det är alltid lika kul med teknik som inte vill fungera. Det är fortsatt trassel med bussdatorerna. Den ena har giltigt förfall eftersom batteriet är för gammalt och behöver bytas. Kör den visserligen på nätdrift nu men spänningen i bussen är inte riktigt tillräcklig för att hålla igång alla pryttlarna så datorn dör med högst ojämna mellanrum...  Den andra datorn vägrar jobba om den första slipper (kul seriekoppling) och när den väl går igång så strejkar scannern.
De har lovat skicka ett nytt bateri så kanske blir det lite lättare att handskas med tekniken sedan men å andra sidan var det ingen som sa NÄR de tänkte skicka det där batteriet...
Spännande värre och jag är glad om jag slipper åka på skoltur med krånglande datorer (finns en viss risk för det nästa vecka med misstänker jag).
Har varit och shoppat lite idag. Köpte en slips till Lasse så han kan klä upp sig. Valde en mkt disträ modell så det blir förhoppningsvis godkänt. (Min gammelmormor var en gång inne i en affär och skulle göra sig till med fina ord, så då bad hon att få se på "en disträ slips" - hon menade en diskret slips).
Ikväll så skall jag inte slösa bort tiden med settlers, skall nog utnyttja den till att slöa i soffan istället. Man behöver inte vara så energisk jämt! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0