stoppa Picasso!

Jag vet att små barn kan vara aktiva och hinna med mycket men om man nu hittar barnet ritandes i sin biblioteksbok så kan man väl erkänna det när man lämnar boken? Och om det "bara" är blyertskludd så kan man väl kosta på sig att sudda de sidorna så det går att läsa? Har haft terapiarbete idag och suddat ett par uppslag, lille Picasso hade en varierad penföring, vissa streck gick nästan inte att få bort.
blev så sur eftersom det var en bok jag tycker mycket om "Hej då, allihopa" av Conny Palmkvist. Den handlar om vad han kände när hans mamma fick återfall av sin bröstcancer och det den gången visade sig vara malingt så att det inte hjälpte med strålning och cellgifter. Mammor får inte dö så han försöker i det längsta förtränga hur illa det är. Jag grät en del när jag läste den för jag kände igen väldigt mycket sedan min egen mor gick bort i cancer men det var samtidigt en tröst att fler har upplevt hur tillvaron rasar ihop som ett korthus men världen ändå envisas med att fortsätta som vanligt fast inget blir sig likt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0