Slapp söndag

Morgonrock är en utmärkt klädsel på söndagar... jag har bott i min större delen av dagen, har verkligen gått in för att ta det lugnt idag och lyckats rätt bra.
Det blev ett uppehåll i regnet igår så vi lyckades grilla trots allt och så blev det potatisgratäng som blev i det närmaste perfekt. Ingen dum middag alls! Sedan spelade vi scrabble (jag fick ju bara vokaler så det gick inte så strålande...) och så ett par pokerpartier. Jag lyckades bli utslagen först två av tre gånger och skyller på att jag fegade så.  i väntan på bra kort som inte kom. Lyckades vara vaken fram till klockan ett vilket var ett tag sedan, har varit helt färdig på kvällarna och gått och lagt mig vid nio.
Idag har jag läst ut nya Harry Potter och det känns som både jag och författaren tröttnat på honom, tyckte inte att den blev spännande någon gång, det hände en massa, visst, men man blev aldrig riktigt engagerad i hur det skulle gå. Nästa bok är väl den sista i serien och det här kändes lite som en transportsträcka eller ett tillfälle att rigga scenen för den sista akten. Nåja, den lär ju sälja bra vad jag än säger och man får ju se vad hon får till i nästa (måste ju veta hur det går sedan även om jag knappt iddes läsa ut den). Får hoppas att Val McDermid fått ihop sin story lite bättre, förra gången blev jag lite besviken men det är mest för att jag väntar mig storverk av henne, de tidigare böckerna i den serien, "sjöjungfrun sjöng sin sång" och "under ingrodda ärr" är något av det otäckaste jag läst. Därför blev jag lycklig när hon skrivit en till med samma huvudpersoner men den hade som sagt inte fullt så hög klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0