rytmen i blodet

kan man ju inte påstå att jag har direkt.. rätt förvånande att jag vågar mig iväg på sånt som den aftikanska dansen. Hade aldrig funkat när jag var tonåring, jag hade varit alldeles för upptagen med att tänka på hur mkt jag gjorde bort mig för att hinna ha kul. Slöseri med tid eftersom man ändå gjorde bort sig åtskilliga gånger och de flesta tillfällena var det nog ingen mer än man själv som reagerade... Tur att man har blivit lite äldre ochkaxigare (iaf emellanåt). Tänk så mkt tid som amn slösat bort med att grubbla över vad andra anser om en....
Jag brukar diskutera tonårsångesten med en kompis som gick på samma högstadium som jag, dock inte i samma klass. Vi brukar gotta oss lite åt att vi får belöningen för att iv var sånna losers då i vårt nuvarande, vuxna liv. Man har kommit undan den där stränga hierarkin och kan skita i vad omgivningen anser om ensk klädstil, musiksmak etc. Det är ju inte samma maktkoncentration i tillvaron längre, att en liten grupp i ens närhet får agera ställföreträdande gudar.... Vi har konstaterat att många av de som var klassens coolaste kids och hade all makt oftast inte verkar ha kommit så mkt längre i sina liv. De har liksom haft sin topp redan när de var häftigast i plugget. De kan mycket väl vara lyckliga med vad de har idag men vi är inte avundsjuka på deras liv längre  - vi har fullt upp med våra egna. Som faktiskt blev rätt OK ändå även om man tvivlat .
Det är bara så djäkla skönt att känna att man faktiskt utvecklas, att man vågar göra bort sig och bjuda på att man är på totalt fel steg i dansen, folk har liksom inte tid att hånskratt åt en för de har fullt upp med att hålla ordning på sina egna fötter. Det bästa är att jag blir så pigg och uppåt efter! Är nog nyttigt att faktiskt bli påmind om att sträkca på sig och våga känna efter hur kroppen  vill röra sig... (även om det känns oerhört fånigt att stå bland alla andra tanter i en cirkel och jucka ut i luften i takt med trumkompet..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0