Höst

Nu verkar höstvädret ha kommit i kapp sig själv, det är mulet och igår var det en massa regnande. Så här års är det dags för te och sympati alternativt gå i ide.
Det känns som väldigt mycket motstånd att kravla sig upp till arbetande individ idag, hade gärna dragit runt i morgonrocken ett par timmar till men det är mäl halvtidsseghet. Är bara onsdagen gjort så är det inte mkt kvar av veckan, säskillt inte när man har en halvdag på fredag.  Märkligt att man kan känna det där motståndet mot att gå och jobba även fast man i grunden gillar arbetet?  Förstod det bättre när jag jobbade på ett ställe som fick mig att tycka att det var avkopplande att gå till tandläkaren för en rotfyllning.
Skall iaf försöka få till en lunch med en kompis idag, få se hur planeringen går ihop på den fronten. Det var alldeles för länge sedan vi sågs så det hade varit välbehövligt att få snacka lite.
Jag skulle vilja in till stan och kika i zooaffärer, hann kolla Kungsbacka och zoomässan i lördags och där hade de små synspillor. (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=223 ) Vill ha sånna men det är nog bäst att vänta tills 540 karet är igång igen med tanke på vad jag hört om deras temperament. Får bli Oskarsciklider (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=171 ) som vi varit inne på och jag skulle gärna gå och kolla in utbudet, man vill ju ha fina färger och en hyfsad storlek på dem. Sist jag var på Herkules zoo så hade de väldigt vackra småoskars men då hade jag inget kar ledigt... Jo ett på 60 liter men jag visste ju inte att jag skulle få plats i större kar så snabbt då. Hur som helst lär jag väl få hålla mig från zooaffärerna minst en vecka till.
Det är meningen att jag skall prova på afrikansk dans ikväll, få se hur det är  - om det piggar upp något eller om det slutar med träningsvärk *s*


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ska du på afrikansk dans? Varför då? Jag fikade med Per Ingemarsson igår, eller egentligen fikade jag med Annelie men när jag kom till fiket före henne så hittade jag honom där. Han ska också till Stockholm nu och gå på afrikansk klubb. Jag kanske ska ta dit Leo och Ivar? Nej, jag ska inte ut i Stockholm.

2005-11-02 @ 08:54:37
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: Maria

Varför är en bra fråga.. Har ingen aaaning men kursen lät lite kul.

2005-11-02 @ 10:00:44
Postat av: Ylva

Går du ensam? I så fall är du jättemodig! Annars är det nog nån som lurat med dig och då är du fortfarande ganska modig.

2005-11-05 @ 16:57:07
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0