hjärnbrist

Jag är ett under av förvirring ibland, det var två påsar som skulle med till jobbet idag men de stod kvar hemma hela dagen... Fick iaf med mig jobbnyckel och handväska så nått kom ihåg finns kvar även om det är små doser... Är trött och känner mig småsjuk och ynklig. Bestämde att jag inte behöver afrikansk dans idag utan en kväll på soffan. Kändes som en vettig prioritering även om afrikanske dansen är kul. Har redan ont i benen efter att ha stapplat fram och tillbaka från jobbet i det här väglaget så jag behöver inte mer motion idag.
Skulle jag, mot förmodan, få lite energi igen så tänker jag baka saffransbullar. Har gott om projekt att börja på men soffliggningen känns mest angelägen nu.
Läste ut Philipa Gregorys nyaste igår "jungfruns älskare" Ännu en historisk kärleksroman från det Elisabethanska england. Den var underhållande men inte fullt så bra som den förra " I drottningens närhet". Blir ju intressant när hon återanvänder historiska gestalter som redan funnits med i en annan av hennes böcker och tecknar en helt annan bild av dem...
Fast den bästa är ändå "Den andra systern Borleyn" Med de skildringarna av hovintriger vid henrik den åttondes hov så steg mitt intresse för engelsk historia med åtskilliga grader, har till och med lånat hem en bok om alla hans hustrur för att få lite historisk bakgrund...
Fast tills vidare räcker det att häcka framför datorn med "absolute christmas" på repeat och fundera på när jag skall orka flytta mig till soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0