göra sig till

Ibland förvånar man sig själv, jag har försökt göra kyckling tandoori enligt ett recept som jag hittat i en bok på jobbet. Det var rätt krångligt, kladdigt och omständigt  men blev gott till slut. Däremot blev det väl inte riktigt som jag hade tänkt mig det hela... Fast receptet på naan-bröd var helt ok. Men bedrövligt kladdigt att göra så det delegerade jag till Lasse (jag hade fullt upp med att få fason på kycklingen ju)
Blir lite stolt över mig själv när jag orkar bli mer avancerad än den vanliga pastan.
Vi var och tittade lite på bilar med (lagom söndagsnöje) jag vill inte lägga 260000 på en ny volvo... skulle däremot kunna tänka mig en begagnad som den vi provkörde (eller rättare sagt provåkte jag bara). Men det känns inte helt akut nu.
Akut är däremot spisfrågan. Nu har handtaget lossnat på ugnen, gissa om man blir arg, förvånad och hinner säga många fula ord då? Går inte att laga på egen hand heller verkar det som. Får försöka se det som det slutgiltiga tecknet på att spisen är pensionsfärdig, den har ju sina hyss för sig som det är... Men jag kan inte påstå att vitvarushopping är det mest upphetsande jag kan tänka mig att sysselsäta mig och plånboken med.
Nu skall jag spela settlers. Det är ett lagom avacerat tidsfördriv och jag tänker komma på varför mina gubbar är pacifisster... De blir ju inte fler soldater och jag vet inte vad man skall göra åt det..  Frustrerande med dataspel men det här kan jag nästan begripa mig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0