för många fötter i min smak...

Min koordinationsförmåga har aldrig varit mkt att skryta med. De gånger jag provat aerobics har jag oftast varit på fel ställe mot vad man skulle ha varit eller hittat på något nytt håll att studsa åt. Step up skall vi inte tala om  - där hade jag klara problem att hitta tillbaka till brädan när instruktören tvingade ut oss på fyrstegspromenad från våra plastbitar... Så det där med afrikansk dans var en liten utmaning.
Kan ju säga att det var jobbigt, svettigt, varmt och jättekul. Bara man kastade all värdighet över bord så kunde man inbilla sig att man nog gjorde ungefär rätt rörelse där den borde vara (man kan ju alltid fejka lite). Favoritrörelsen var nog "myrsloken" - iaf om man undantar rumpskakningen. Det sistnämnda en rörelse som premierar en bred och lättdallrad bak ;-)
Det är två veckor till nästa kurstillfälle, då kanske träningsvärken går över (borde bli rejäl träningsvärk eftersom jag fick ont av att bowla) och så får man se om man minns något alls av stegen. Nu är jag iaf trött och på gott humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0