blåsväder

Fy f-n vad det blåser ute! Det var rejäla vindar när jag skulle hem. Nästan så man funderade på att ta paraplyet imorgon om det skall fortsätta så här. Då kan jag leka Mary Poppins och segla iväg i skyn... Fast då lär jag ju verkligen blåsa bort.
Blir så knäpp i humöret när det blåser så här, alldeles rastlös och orolig. Måste vara någon gammal öbo-gen som sitter och hojtar åt mig att det är dags att vara på helspänn (och se till att gå till stranden och "vraka" - man vet aldrig vad som kan flyta iland efter sånt här) Har försökt bota det med att spela Settlera, efter två timmar har jag iaf lyckats knäcka lite av mina tidigare problem. Nu fick jag fart på alla gubbar och lyckades till min egen förvåning vinna den här omgången (men det var ju en nybörjarvariant så helt sensationellt var det ju inte) Tvingade sambon att komma och titta hur produktiv jag varit (jodå, det kan man visst kalla det) Hans kaommentar; vann du? det måste vara fel på spelet... Alltid trevligt med ärlig uppmuntran men jag antar att det är hämnden föär att jag delegerade naanbrödsbaket igår.
Har läst ut "andras plåga" nu. Detn var bra men inte så suverän som jag hade hoppats. Fanns lite glapp i intrigen tycker jag och spänningen blev aldrig så rafflande som jag kunde önska. Har snöat in på deckare nu och läser nästan bara det. Undantagen har väl mest varit barn- och ungsoms-böcker som jag läser för jobbets räkning. Finns två underbara bilderböcker jag kikat i nyligen "fyra hönor och en tupp" och så "ännu fler kaniner". Låna ett barn som alibi och gå iväg och läs dem!
Skall bli skönt med en förhållandevis normal tisdag, inga extrapass, inga inbokade grupper och inga aktiviteter efter jobbet. Sedan blir det den afrikanska dansen på onsdag (jipiii!), har redan kollat med kollegan som också hade anmält sig om hon minns "myrsloken" och hon kom ihåg den och var redo. Sedan skall vi på disputationsfest på torsdag. Kompisens man skall i elden på dagen där och eftersom jag jobbar får jag hålla tummarna på avstånd men det går säkert strålande, han är en klippa!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, det har visst varit stormvarning igen men faktiskt har det inte blåst så illa som jag trodde det skulle. Paraplyer gillar jag inte men det var rätt sött när jag träffade Niclas ute i lördags och han knatade runt med ett galet engelskaflagganparaply fast det inte regnade. Vi stod under det och något som kan ha varit en gymnasieelev gick förbi och sa "åh, vad romantiskt!"...

Är det Jonas som ska disputera? Tittar ni redan på ny bil? Ni har ju nyss köpt en. Eller är Lasse en sån som alltid tittar på bilar?

2005-11-15 @ 20:38:59
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0