Nedräkning

Nu är det bara en dag kvar att jobba innan jul för min del... Sista bokbussturen på det här vikariatet (sedan finns väl alltid chans/risk att man får ut och kuska buss igen om man råka nysa på ordinarie personal så de blir förkylda *s* ) Skall bli väldigt skönt att vara ledig ett par dagar nu. Sedan är det bara mellandagarna kvar att jobba på det här vicket...
Ser INTE fram emot att behöva traska till arbetsförmedlingen igen. Det intressanta är att de påstår att de skall hjälpa mig  med mitt arbetssökande när det inte har en aning om vad mitt arbete innebär och oftast inte ens kan stava till bibliotekarie. Har av erfarenhet lärt mig att man skall hänga dem över axeln så de inte skriver in nått i handlingsplanen som är åt helvete... Man vill ju att det skall ha något med verkligheten att göra... Kan verkligen inte fatta varför de skall behandla en som skit och värskt smitaren för att man blivit utan regelbundet jobb. De borde ju för h-vete se att jag har försörjt mig  i fem år på det här sättet. Jag vill ju hellre jobba än att ha a-kassa men med tanke på att det sällan lönar sig att timjobba istället för att få ersättning så undrar man ju. Nu akall det tydligen inte räcka med sex månader för att få upp a-kassan igen heller. Hur tänker de då?  Vad finns det då för motivation att hora omkring på suspekta vikariat och slita ut sig utan nått tack?
Tur iaf att jag har jobbat på trevligt ställe nu så man inte känner sig så dj-la utnyttjad.
Kan ju säga att jag kommer att bli förbannad om de inte vill ändra min a-kassa så att jag får ersättning för heltid nu. Detta med deltidsersättning är fullständigt frustrerande i kombination med timvikariat...
Bläh! Gnäll, gnäll, gnäll...
Det är iaf en vecka kvar tills jag är ute i kylan igen. Nu skall jag snart ha semester och det är dags att fira jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0