julförberedelser och ängladrömmar

Dan före dan!
Håller just på med slutspurten av skinkkokandet! Så är det bara att griljera kvar innan man kan ta det lungt och invänta julafton och paketen *S*
Har på det hela taget haft en vansinnigt effektiv dag. Städat klart huset (med hjälp från sambon då). Lagt in sill, pyntat granen (blev fint!)  och fått upp delar av tomtearmen....
Det blev lite änglar också men det mesta av samlingen får stanna i sina kartonger i år. Känns inte som om jag har något bra ställe att plocka upp hela härskaran på, skulle vara vitrinen då men då måste ju glasen som står där inne packas ned först. Får väl ta och gå igenom allt någon dag. Tills vidare blir det mest årets nyförvärv som får stå framme och så åker de ner i lådan efter jul. Har några som får vara framme året om men skulle jag se allihopa hela tiden skulle jag tröttna på dem.
Hittade annars en väldigt fin serie änglar i år. Märket kallas "willow" tror jag, det finns väl nio stycken eller så och varje ängel står för ett tema. Köpte en som kelar med en katt men vill nog ha resten med. De är gjutna men om jag fattade det rätt så är förebilden täljda så de är lite speciella.
Sedan har jag haft mormor och moster här på fika, brukar ju bli på födelsedagen annars men med åren märker man att folk har inte tid med en så här års, när man var liten så dök släkten plliktskyldigast upp men nu är det inte SÅ noga längre... (Fick iaf provsmakat kakbaket och min mysko fruktkaka som ingen annan verkar förstå tjusningen med.) Lasse får stå för uppvaktningen på egen hand och jag har hintat att kaffe på sängen vore önskvärt. Det tror jag inte att jag har fått sedan mamma dog så det kunde ju vara trevligt att bli bortskämd lite. Har inte gåt ti barndom nog för att smygklämma på paketen (ännu) men jag har kikat lite extra *s* Får klämma lite på sambon istället kanske? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0