åldersnojja och julkula

Brukar inte bekymmra mig så mycket över att jag blir äldre men ibland känns det lite jobbigt. Tror mest att det är att man saknar den där totala hängivenheten som julen kunde framkalla förut när man var liten. Det var ju ett tag sedan nu... Sedan det att inte ha några föräldrar i livet gör väl att man känner av förgängligheten lite extra.... Speciellt eftersom första barnet har börjat sprattla runt och göra sig påmint i magen... Försöker liksom greppa att så här års nästa år är vi en familj om allt går som det skall. Det går liksom inte in i skallen... Har ju tagit mig över tjugo veckor att fatta att det verkligen ÄR en bebis där inne så man behöver väl minst litka lång tid för att begripa att den skall ut med... (kanske bäst att inte fundera fullt så noga på  HUR det kommer att kännas när den skall ut just nu)
Folk har inte riktigt vågat fråga om man är gravid eller bara ovanligt fet men nu verkar det ju som om det snart är tydligt hur det är ställt. Sambon tog kort när vi klädde granen igår och det var bara att konstatera att jag låg inne med en fin julkula redan innan julbordets fröjder. Tycker ju själv att magen är ENORM nu mot vad den varit innan men det är kul att se att det faktiskt är synligt för andra med nu. Och större skall den bli är det ju meningen vilket också är svårt att förstå. Det är chockartat att inse att det är någon annan som bestämmer (jodå, det har den redan börjat med... man får inte äta vad man vill och man får bara röra sig på sätt som inte är obekvämt för bebisen för annars får man igen). Är väl bara att börja vänja sig vid sitt nya liv som slav.
Var delvis därför som jag kände att det var oerhört skönt att fira jul på tu man hand. Det här är kanske den sista chansen till en lugn jul som vi får på ett bra tag och för min del lär det ju vara defenetivt slut på att stå i centrum, födelsedag elller ej...
Så vi har mest slappat i soffan, käkat och slappat igen *S* Har ätit julmat så magen är ännu större (och bebisen kickar i protest över hur trångt det blev) och ändå lär vi kunna äta rester ett  par dagar framöver.. Öppnat paket och  på det hela taget haft det trevligt. Kaffe på sängen blev det sock inte eftersom jag var klarvaken redan halv åtta och inte orkade ligga kvar i sängen längre (har fått en underlig dyngsryttm nu) men i övrigt full uppassning på morgonen (när jag väl väckt sambon altså *s*). Haft julklappsutdelning med och jag fick en ny scanner som jag ville ha, den skall också kunna scanna in negativ så om jag inte får jobba i vår kanske jag kan lyckas rädda lite gamla kort + att jag kan scanna in ultraljudsbilderna innan jag viker dem på något olämpligt ställe, spiller kaffe på dem elller förstör dem på annat sätt.  Lasse köpte också ett playstation 2 till hela familjen (betyder förmodligen att han köpte det till sig själv men inte vill erkänna det? *s*) Så nu har vi försökt spela något lånat boxningsspel och jag har ingen aning om vad jag gör så jag bara trycker och chansar   :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0